kişisel yönetim/freelance

9 Eylül 2008 Salı § 0

Bir kaç gündür düşündüğüm bir mesele var, kişisel yönetim meselesi.

Ben evde yada daha doğru deyimiyle laptop ile bulunduğum her yerde çalışabilen bir insanım,
ama bir şekilde bu serbest çalışma imkanı bir yerden sonra bir dezavantaja da dönüşebiliyor.

Tasarlanan projeler, işler, organizasyonlar bir yerden sonra birbirleriye kesişmeye, zaman mekan sıkışması yaratmaya başlıyor.

Sanırım bir ajanda kullanmak bu iş için önemli bir kıstas, ne zaman ne yapacağını bilmek, check-listler oluşturmak, ekip kurmak, ekiple beraber de çalışmak, düzenli mail kontrolü yapmak, feedback almak, revize etmek...

Bunların dışında bir hayat olduğu da başka bir gerçek, kişisel ilişkiler, sosyal hayat vs. 

Her yerde çalışabilmenin dezavantajı bu oluyor sanırım, bir süre sonra 24 saat iş insanına dönüyor insan, farkında olmadan zamanının çoğunu çalışmayla ya da bilgisayar başında geçirilen boş saatlerde harcıyor.

İşin içine freelance para kazanılan işler girdiğinde ise kişisel projeler arka planda kalıyor. Kişisel gelişim süreci, araçsal gelişim sürecine dönüyor, içerik kendini tamamen üretime bırakıyor, bir taraf eksik kalıyor.

Belki insanın sadece yapacaklarını değil yaptıklarını da yazması lazım, kendi programından da feedback alması lazım.

Robot mu oluyorum ne?

What's this?

You are currently reading kişisel yönetim/freelance at nosyopsis.

meta