topografya

1 Ekim 2007 Pazartesi § 0

Bugünlerde beni meşgul edenlerden biri topoğrafya, en basit anlamıyla,

"Bir kara parçasının doğal engebe ve özelliklerini kâğıt üzerinde çizgilerle gösterme işi."

ama düşündükçe, başka kaynakları da inceleyince, kendi kendime acaba sadece bir kara parçasıyla mı ilgili yoksa, ilişkilerin, insan vücudunun, soyut durumların da topografyasını çıkaramayız mı diye sordum.

kelime etimolojik açıdan çok değişik yerlere götürüyor,

~ Fr topographie a.a. / YLat topographia a.a. " top(o)+, +grafi

daha da ileri top(o)ya baktığımda,

top(o)+ ~ Fr/İng top(o)- yere ilişkin ~ EYun tópos yer, zemin, arazi
———————
EŞKÖKENLİLER:
EYun tópos : izotop, tapu?, topikal, topografi, ütopya

bunları gördüm aslında, ilgimi çeken buradaki "yer ve zemin"

buradan nereye varacağım daha çok karışık aslında,

tasarım sürecinde topografya etkisi var mı yok mu bunlarla bağlantılı çıktı aslında herşey, alabileceğim girdiler neler olabilir, bu girdileri ne tür yöntemlerle alabilirim diye düşündüm.

mesala bir insanın kişiliğin topografyasını çıkarabilir miyim?

ya da bu çıkardığım harita beni nereye götürür, nelerle karşılaşırım, bu haritanın anlatım dili neyi nasıl algılatır?

bunlar şimdilik, ilk akan şeyler sanırım, bir süre daha akmaya devam edecek gibi.

What's this?

You are currently reading topografya at nosyopsis.

meta