üretim'in peşinde /.arkitera seyahat bursu rota 1

15 Şubat 2011 Salı § 0




Üretim 2009 yılından beri kendime dert edindiğim bir konu, daha öncede nosyopsis'de bu konuya değinmiştim,

http://nosyopsis.blogspot.com/2009/01/bir-manifesto-denemesi-retmek.html

Üretim şehirlerinin peşinden koşmak, üreten, üreyen olasılıkları görmek, günümüz ekonomisini ve pazarını anlamanın en iyi yollarından biri.

Günümüzde artık üretim Lefebvre'nin dediği gibi, "bugün vardığı en uç noktada üretim şunun veya bunun, bir nesnenin veya işin üretimi meselesi değil, aksine mekanın üretimidir."

Peki üretimin şehri nasıl bir şey? Şehir üretirken, üretilirken nasıl şekil alıyor? Nasıl mekanlar yaratıyor?

Üreten, üretilmiş mekanlar, alan, üretilmiş peyzajlar bu rotanın deneyimini yansıtacak. Elimize aldığımız çoğu şeyin arkasında yazan “Made in ........” yazısının boşluklarını ararken, farklı üretim çeşitlerini araştıran bir rota olacak.

Bu yolculuk benimle beraber, sanal ama yeni bir mekanın da üretimini sağlayacak. Bu yeni üretim, günbegün adım adım sanal ortamda oluşurken, sadece yazıyla değil daha önce birkaç yer için yaptığım, ses kayıtlarıyla, videolarla hikayesini daha iyi anlatacak. Üretimin peşindeyken ben de onun içinde üreteceğim.

Mumbai, dünyanın en çok elektronik üreten şehri, bir anlamda modern dünyanın arka bahçesi, cep telefonlarından elektronik devrelerden oluşan peyzajlar. Bunun yanı sıra gelişen ekonomi, yüksek paralar, eski sömürge döneminin izleri bu rotanın başlangıcını anlamlı kılıyor, çünkü Mumbai kent olarak sömürge döneminin bir ürünü gibi kalıyor.

Jakarta, biyomedikal, otomotiv ve mekanik üretimin merkezi, Endonezya dünyadaki bu alandaki üretimde büyük bir paya sahip.

Pekin, nüfusu gereği tüketiminde olsa, çok büyük bir üretim merkezi, aşırı kalabalık, olağanüstü koşullar, yeni dünyanın en büyük apartman boşluğu.

Tokyo, çevresindeki Osaka ile birçok teknolojik ve elektronik ürünün üretim yeri. Aynı zamanda şirket merkezlerinin olduğu, fikirsel üretimin de ortaya çıktığı şehir.

New York, bir anlamda paranın ve kültürün yeniden üretildiği şehir, sanayii üretimin aksine kültürel üretimin nasıl olabileceğine dair iyi bir örnek.

San Jose, Silikon Vadisi, dünyanın veri üretiminin gerçekleştiği vadi, büyük bilişim şirketlerinin konumlandığı vadi.

Mexico City, Parque Central gibi bölgelerin ayrıca suç mahallerinin üretimi, bu suç mahallerinin kentte konumlanması.

Sao Paulo, kayıtdışı ticaretin üretildiği ama bir yandan sadece Brezilya'nın değil tüm Güney Amerika'nın üretimini yapan kent, bir yandan da otomotiv sektörü konusunda dünya pazarında.

Lagos, yüksek nüfus, gecekonduların enformel şekilde üretimi, çöp yığınlarının üretimi.

Barselona, gemiciliğin ve ticaretin kesiştiği nokta. Liman kenti ve stratejik konumlanmasıyla endüstri ve ticaret üretimin merkezi, günümüzde ne kadar bu özelliği servis sektörlerine kaysa da, servisin üretimi için önemli bir nokta.

What's this?

You are currently reading üretim'in peşinde /.arkitera seyahat bursu rota 1 at nosyopsis.

meta